Jag ger mig inte!

i våras ramlade jag i rulltrappan och fick därmed randiga ärr på sidan av kroppen och låret. Jag ramlade i Västra Skogens rulltrappa ner till tunnelbanan. Det lustiga var att jag ramlade i början av rulltrappan och rullade ner för hela, folk som stod i rulltrappan bara flyttade på sig. Gör man verkligen så? Blev de rädda för mig?
Jag och min mamma har varit på kryssning, besökte Finlands huvudstad Helsingfors. (bilder från kryssningen kommer) På vägen hem från färjan idag åkte vi förbi stationen Västra Skogen och då kom jag på hur läskigt det var när jag var där i våras. Jag berättade för mamma att den rulltrappan är otroligt lång. Hon tyckte att jag överdrev, och sa att den var lika lång som Mörby Centrums rulltrappa. Men nej, jag gav mig inte! Efter en stunds tjafs om vilken som var längst tog jag mammas mobil och skickade ett sms till 118118. De skrev:
Hej! Västra Skogens rulltrappa är 66 meter lång med 33 meters stigning i höjdled. Det är Sveriges längsta rulltrappa och går 40 meter under markytan. Rulltrappan i Mörby Centrumstation är 25 meter lång. Trevlig dag!

Vem hade rätt? Jo jag! Tänk att jag har rullat ner för Sveriges längsta rulltrappa. Det är tur att jag lever idag! Läskigt ju, men lite komiskt är det.


Kommentarer
Postat av: madde

usch dumma rulltrappa!

2009-10-30 @ 17:34:09
Postat av: lydia

haha oj vilken story xD stackarN!!! <3

2009-10-30 @ 23:43:25
URL: http://lydiaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0