Har du varit med om detta?

ojojoj, vad pinsamt! Jag och Jannica åkte moppe upp till bällstabergsskolans fotbollsplan, första moppeturen i år. Kallt var det, för det började snöa. När vi kom dit blåste snön kallt på oss så vi satte oss i tränare-Magnus bil. Där satt vi och värmde oss med musik och spel på mobilen.
När träningen var slut skulle vi åka hem till julia. Vi såg några av våra killkompisar åka förbi och ställde sig lite längre bort, de skulle spela fotboll. Jag och Jannica satte oss på moppen och precis när vi kör förbi killarna råkar jag komma åt tutknappen så att tutan tutar. Olyckligtvis fastnar tutan och tjuter en lång stud, precis när vi kör förbi i sakta fart. Jannica försöker då desperat få ut den igen, men då börjar tutan pipa med jämna mellanrum. Hur pinsamt som helst. Jag börjar gapflabba och kan knappt köra. Och när vi ska köra igenom grinden, för att komma bort, så stänger den sig. Skrattandes kör vi iväg på den hala vintervägen flummiga och röda om kinderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0