I am soooooo happy!

Nu har jag gått ut grundskolan! Det känns toppen. Men att lämna skolan känner jag nog blandade känslor för.
I onsdags tog lärarna ut oss på ett äventyr. Vi hade ingen aning om var de förde oss. Vi satte oss på tåget och klev av i Lindholmen där vi promenerade ungefär tio minuter tills vi kom fram till ett stort grått hus. I det gråa huset bodde min rektor och mentor, Ulla. Hemma hos Ulla fick vi äta korv och dricka läsk. Vi badade även i hennes pool och studerade hennes stora fina hus. Den dagen var så mysig! Vi slutade klockan ett.
I torsdags tröck vi upp våra Yearbooks, de blev jättebra! Klockan ett åt vi avslutningslunch med alla lärarna. På meenyn stod det som förrätt: melonsallad. Varmrätt: Nötkött, pommesfrittes och beasås. Efterätt: Gammeldags vaniljglass med jordgubbsås, jorgubbar och en chockladbit. Det var mumsigt! Så fint upplagt var det också.
Under måltiden höll lärarna tal, vi sjöng en låt vi skrivit till lärarna/om lärarna, tittade på bildspel på oss under åren i friskolan och så såg vi på en film som lärarna hade spelat in.
Igår började vi klockan kvart i tio i klassrummet. Samlades bara där innan vi gick in i lovisedalsskolans gymnastiksal och hade vår avslutning. Där överlämnade vi några regler som vi själva skrivit till nästa nia som skulle följa dom. Tex. "Ha alltid öronproppar på Åsas lektioner, hennes röst kan ge bestående skador!". Sånna elaka men roliga saker kunde det vara. Den gyllene regeln är att föra vidare dessa regler till nästa nia. Vi sjöng även vår sång om lärarna där och tittade på de andra klassernas sånger och uppträdanden.
Efter avslutningen samlades vi i klassrummet och tog farväl till våra lärare. Vi fick betyg som jag blev nöjd med. Sedan tittade vi på en film jag redigerat från när vi var i Malaga med klassen. Det var så sorgligt att lämna alla, men så fint!
På kvällen åt jag, Sara, mamma, Anna och Jörgen (Saras föräldrar) på restaurang. När vi satt där fick jag och Sara avslutningspresenter av våra föräldrar. Vi blev så chockade så att vi skakade. Jag fick nämligen en systemkamera, en riktigt bra en! Jag fick en Canon eos 40D! Men som synd var så hade han som sålde kameran sålt fel minneskort till oss så Jörgen är och byter det nu. Jag är så lycklig! Vi måste ha dom bästa förräldrarna i världen, eller hur Sara?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-06-13 @ 16:54:59
Postat av: Anonym

vad fick sara i avslutningspresent ? :)

2009-06-13 @ 16:55:26
Postat av: nen

sara fick ett objektiv, ett fisheye :)

2009-06-13 @ 18:26:01
URL: http://iens.blogg.se/
Postat av: ali

åh vad kul! :D jag fick också en liten avslutningsgåva, det trodde jag inte, hihi.



vad är ett fisheye för nåt? :P

2009-06-14 @ 00:17:28
Postat av: nen

föräldrar är allt luriga dom!

ett fisheye är ett objektiv som kan ta kort på en större vinkel. Saras kanske kunde ta kort på 160 grader eller något. När jag stod brevid henne, ca en och en halv decimeter framför, och hon tog kort rakt fram, så kom jag ändå med på kortet. tufft va?

2009-06-14 @ 11:00:25
URL: http://iens.blogg.se/
Postat av: Sara

jaa verkligen!!

2009-06-14 @ 16:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0