stadsvandring, ikea och grönalund

i fredags stadsvandrade jag och min klass. Vi tog tåget kvart över nio till stan. När vi var framme fick vi en varsin lapp med frågor om författare och texter och en karta. Vi var uppdelade i lag, jag var med Petra och Melica. Vi var grymma! Trots att vi inte kom i mål först. Det laget som har flest rätt ska få ett pris. Och jag tror att vi har stor chans att vinna det! På sista frågan/uppdraget stod det att vi skulle gå till Café Söderbergs, för där satt det en tant med röd mössa och käpp. Vi skulle gå fram till denna tant och säga tjilivippen. Tanten var min recktor och vi fick godis av henne. Det var skojigt tycker jag! hihi..
När allt var klart (tog kanske en timme) så åt vi tillsammans på Mc Donald's. Jag tror jag fick världens längsta pommesfitt då! Har aldrig sett något längre.
När jag ätit gick jag i stan med några tjejer i klassen och mötte sedan upp mamma. Efter en långdag i stan åkte jag hem och träffade Lisa. Vi hyrde fick och mös i mitt vardagsrum. Åt china mat ocksååååå.

i lördags, sveriges nationaldag (dvs igår), åkte vi ner till centrum på morgonen för att handla god frukost. När vi proppat magen fullt med fil, flingor och mackor åkte vi med lisas mamma till IKEA. Jag böt min stora tavla i mitt rum mot den där stora klockan på IKEA som jag älskar! Sedan åt vi på resturangen där, Jag åt köttbullar med den så kallade "skansensåsen" (brunsås). mums säger jag bara!
När vi kom hem cyklade vi ner och lämnade filmen, sedan hem till Lisa. Efter lite talk with lisas mother övertalade hon oss att äta ännu mer, haha. middag alltså! Så vi tog cyklen tillbaka ner till centrum, handlade chinamat, godis och chips. Cyklade tillbaka hem till lisa efter och tittade på matchen. Sverige var verkligen inte bra, därför var det inget att fira, så jag och Lisa åkte hem och sov framför en film direkt efter.

Idag gick vi upp tidigt eftersom vi skulle till GrönaLund. Vi satte oss på tåget som gick tjugo i nio till stan. När vi kom fram fick vi heliumballonger som vi andades in och pratade roligt med. Jag och Lisa gick in genom spanskatrappan utan att reagera på att vi var ensamma på hela Grönan. När vi stod och väntade på att alla åkattraktioner skulle öppna kom det fram en kille som jobbade där och frågade om vi verkligen fick vara där då. "ja" sa jag och log. När vi märkte att vi var ensamma var vi tvugna att gå tillbaka och titta. På andra sidan trappan stod det fullt av folk som var ivriga på att komma in. Jag och Lisa sprang därför pirriga och gömde oss för att inte bli upptäckta. Vi ställde oss längst fram i kön till GrönaLunds nya åkattraktion Insane för att åka den innan alla andra kom. Men då kom det springandes fullt av barn in och alla var galna och ville åka den först. Så kul!
Efter massa åkturer, pizzaslicar, lite thaimat och glass åkte vi som sista åktur, Vilda Musen. Vi satt bakom två små tjejer. Vad kan dom ha varit? fyra år kanske.. Vi varnade dom och sa att vi var jätterädda och att vi kommer att skrika. Det tyckte dom var jättekul. Vi skrek så att rösten tog slut, jag är fortfarande hes. När vi åkt klart ville tjejerna åka den med oss igen, men dom skulle precis stänga då.
När vi satt på tunnelbanan hem satt tjejerna bakom oss och pratade med en gubbe. Då sa den ena tjejen "det satt två tjejer bakom oss som skrek så att jag fick ont i örat" det tyckte vi var kul. Och gulligt! hihi
nu ska jag titta på film.









ching

Kommentarer
Postat av: madde

Haha alla ser rätt missnöjda ut på första bilden

2009-06-08 @ 11:26:35
URL: http://maddekdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0