hemma igen

Jag har haft två toppenbra veckor till av mitt sommarlov! En vecka i Cypern och en i Göteborg. I Cypern tillsammans med mamma, hade jag jättetrevligt. Däremot fanns det inga trevliga människor där och heller ingen fin miljö. Vi hade tänkt oss mer som Grekland med alla fina vita hus och restauranger. Men där var det dyrt och eländigt. Cypern är därför inget jag rekomenderar att åka till. Förutom om man är runt tjugo år, har mycket pengar att spendera och är festsugen! För på Cypern, där jag och mamma hamnade, på Aiya Napa finns det en hel stad med bara barer. Det var helt galet där. Men glöm inte mobiltelefonerna, för det är lätt att man tappar bort sig!
I Göteborg var det också jättetrevligt. Jag, Lisa, mamma, min bror och hans sex kompisar sov hos mormor. Vi åkte dit just den veckan eftersom det var Gothiacup (en stor fotbollscup där 70 olika länder kommer till Sverige). Jag och Lisa köpte ett Gothiacard och fick då åka buss och spårvagn gratis, gå på invigningen och rabatter på vissa saker. Fyra kvällar gick vi på Gothiadiscot. Det ligger inne i en bank där det får plats femtusen galna ungdomar som var danssugna. Vi hade jättekul! Vi gick även på Liseberg, köpte ett en-vecka-åkpass och gick dit några gånger under veckan. Vi besökte även universeum, där vi tittade på alla möjliga sortes djur. Tack för dessa resor!

Kommentarer
Postat av: alicia

Du verkar ju haft det superbra :) välkommen hem till tråkiga vallentuna igen ;) <3

2009-07-21 @ 10:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0