kul med bråk?

idag började dagen med vårat första nationellaprov, Svenska A, läsförståelse. Tog det coollugnt i början, drömde mig bort och käkade lite vindruvor. När jag sedan tittade på klockan var det bara en halvtimme kvar och jag hade HALVA häftet kvar! Inte så smart Jennifer.. Stressade igenom häftet, och det gick därför inte alls bra. Uschi buschi!
Efter NP hade vi det roligaste klassrådet på länge. Jag älskar nämligen när det blir tjafs i klassen. hihi. Vi satte oss iallafall i små grupper med fyra personer i varje grupp. Alla grupperna skulle komma med minst ett förslag på vad det ska stå på våra avslutningströjor, som vi ska köpa innan vi slutar nian. Min grupp, eller rätteresagt jag, kom på ett mycket bra förslag, nämligen "vi tar det nästa vecka. Frågor på detta?" Hälften av klassen tyckte det var ett utmärkt alternativ. Det är ett internt skämt som bara vi förstår. Resten av våran klass ville att det stod "INGEN HJÄRNA, ÄNDÅ STJÄRNA" på ryggen med en ful liten anka på. Men varför ska vi dumförklara oss för? Jag blev så sur! Det blev en stor diskution i klassen och vi var tvungna att ringa de som var sjuka för att få fram ett resultat. Det var väldigt jämt. Efter vi röstat tre gånger, och det inte riktigt hade funkat eftersom folk fuskade, fick alla istället skriva ner på en lapp vad de ville ha. Det blev mitt förslag! Några blev sura, men de flesta blev glada.

Nu har jag suttit hela kvällen och gjort klart min NO-rapport som blev alldeles för lång. Jag hoppas att jag inte får IG eller utskällning för det!
Vi hörssssss

ching

Kommentarer
Postat av: andrea

Haha, det var typ exakt samma situation i vår klass. Vi ringde till och med också de som var sjuka den dagen!

2009-02-03 @ 23:01:00
Postat av: Amanda

älskar sånna diskussioner som leder till bråk ;)

2009-02-04 @ 19:11:05
URL: http://tamigtillkarlek.webblogg.se/
Postat av: alicia

hahaha, jag vart chockad när du ringde... Hoppas att halva klassen inte är sura på mig nu är jag kommer tillbaka ;)

2009-02-04 @ 21:00:26
Postat av: alicia

Förresten, vilket I-lands problem att din rapport är FÖR LÅNG :P Min är lite drygt 3 ½ sida för tillfället... kul.

2009-02-04 @ 21:05:14
Postat av: ?

vadå dum förklara oss?

alla pluggisar " åh jag har visst hjärna " det är ett fucking skämt!

2009-02-05 @ 21:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0