Luciahelgen

Nämen tjenare! Helgen har varit full med luciafiranden och julstämning. I fredags började det. Då var jag Lucia i min skola och lussade på morgonen för alla i skolan som ville se. Några hundra var de iallafall. :) Efter det dansade skolan i badmintonhallen. Vi dansade vals, foxtrott och gammeldans. I lördags åkte jag in till stan och köpte julisar. Det var fullt av folk där, och alla fina lampor gjorde mig glad. Jag tycker om julen. Igår kom jag på att jag skulle gå i ett till luciatåg i Åbybergskyrkan med kören. Därför åkte jag dit och lussade. Åt massor av lussebullar efter det. Mysigt va?
Snart tänkte jag ta en promenad i snön till Saras skola. Vi ska in till stan och julhandla. Det blir också mysigt!
Puss Puss!


Kommentarer
Postat av: maja

tack för ditt svar :) var skit bra att höra!

jag vill verkligen gå i en skola som man kan vara sig själv i, och den här verkar ju vara det så det är bra!

skoldagarna verkar inte heller så långa. jag bor i norrtälje, så de kommer ta ungefär 50 min varje dag! men om skolan är bra tror jag att jag klarar det.

har ni mycket prov? och är lärarna bra? :D puss

2009-12-14 @ 22:43:26
URL: http://enmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0