vilket fiaskooo!

Vilken tajming tänkte jag när jag precis hann med tåget från en lifttur!

Det började med att jag stressåt maten jag lagade tio minuter innan bussen skulle gå. Åt klart den sista kycklingbiten i hallen och sprang sedan för att hinna med bussen till centrum. Men det kom ingen buss.. Det enda som kom var bussar med "EJ I TRAFIK" på. När det bara var fem minuter kvar tills tåget skulle gå och bussen var tio minuter försenad, liftade jag.
Sprang på tågperrongen till andra sidan, för tåget gick på spår två, hann med det precis! När jag satte mig på tåget skickade jag ett sms till Acke och sade att jag satte mig i den andra vagnen och att han "måste hinna". Han hann. Men det gjorde inte EMiL och Ludvig. De tog istället snabbtåget som gick en kvart senare.
När vi gick av på östra tog vi tunnelbanan till slussen och böt där till tunnelbanan till Gullmarsplan. Ludvig och EMiL var alltid ett snäpp bakom. Men vi hoppades på att de skulle hinna med Buss 807 till Sågen, som det stod på mitt papper jag hade skrivit ut från SL att vi skulle ta. Och de hann precis! Vilken tajminggggg.
Där satt vi på bussen på väg till Vendelsö. När vi kommit en bit på vägen tittar vi ut och säger att det ser öde ut, att det ser ut som i Vallentuna. Vi fortsätter vidare och hoppar av på busshållplatsen "Sågen". Sedan läser vi på lappen från SL. Det står att vi ska gå 800 meter för att komma till Virkesvägen 21, där då Kulturama ligger. Men hur ska vi veta vilket håll vi ska gå? Jo, vi frågar någon som bor där. Därför frågade vi en tjej som hoppat av samma buss som oss. Hon säger att hon aldrig har hört talas om en Kulturama där utan bara den som ligger i Hammarbysjöstad. Vi håller med och frågar om det inte är dit vi kommit. Hon småskrattar och berättar att vi kommit helt fel. Sedan berättar hon att vi ska åka tillbaka till Gullmarsplan (som tar tjugo minuter därifrån med buss) och ta tvärbanan där ifrån. Kulturama ligger alltså på en annan Virkesväg.. SUCK!
När vi äntligen är framme var det bara tio minuter kvar sedan var det slut. Vi hade missat allting, allting utan Jessica. Så det var tur. Vi kom ju iallafall!
Sedan tog vi tvärbanan, tunnelbana, tunnelbana och tåg hem. Gick av i Ormsta och gick hem i snön. Ramlade några gånger, hihi. Men nu är jag äntligen inne!
ching

Kommentarer
Postat av: hedvig

hahaha OJ va mycket åkande det blev :)

2008-11-25 @ 20:58:24
URL: http://tamigtillkarlek.webblogg.se/
Postat av: A

Åh vad jobbigt:(

2008-11-25 @ 22:32:32
Postat av: Jessica

gulliga :)

2008-11-28 @ 02:50:34
URL: http://jeccica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0