Naturhistoriska riksmuseet

idag tog jag tåget som gick 09.16 (sex minuter försenat) från vallentuna centrum till universitetet. Där gick jag av tillsammans med min skola. Från tågstationen vandrade vi till Naturhistoriska Riksmuseet.
Vi gick en utställning där som handlade om människor och dinosaurier och svarade på "1. X. 2. -frågor". Efter vi gjort det satte vi oss och åt matsäck.
När vi var mätta och belåtna så kollade vi på filmen "Dinosaurier" på Cosmonova. Den var väl helt okej, lite obehaglig men dåligt animerat på dinosaurierna.
image557image556
(foton:Jen)
När vi slutade var klockan runt ett och jag och Sara åkte in till stan. Inne i stan hittade jag en present till min moster som fyllt år, nämligen en sjal. En vit, lila, silvrig sjal.
När vi kommit hem från stan hade vi fotbollsträning. Nu sitter jag här hemma med håret uppsatt i en torban och mjukiskläder på mig. Ska precis kolla om jag hittar någon film att kolla på. Vi ses!
ching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0