idagidagidag

Skoldagen idag gick fort, trots att det är en långdag på fredagar. Vi började klockan tjugo över åtta med lästid och Engelska. Efter det tog vi bussen till hjälmstaskolan och hade Musik. Då bestämde jag och Nike att vi ska sjunga på skolavslutningen. Efter Musiken gick vi til Idrotten som okcså är på hjälmstaskolan. På den lektionen var jag inte med på, jag har haft så otroligt ont i ryggen hela dagen idag, och då passade det inte så bra att gå ut och springa.
Efter att Idrottslektionen var slut fick jag skjuts av Micke, läraren, till skolan tillsammans med Lina som heller inte var med på idrotten. Då var det lunch, ris med köttgryta. På lunchrasten satt jag, Melica och Madde ute på en bänk i den härliga solen.
När rasten var slut började spanskan och därefter slöjden, som var den sista lektionen. Eftersom att jag blev klar förra gången med min kjol, så började jag idag att göra en så'n dära hårgrej som de hade på 60-talet. Fungerar ungefär som ett hårnät (men är mycket sötare) runt bullen på skallen, hahaha.

image586Efter skolan gick jag, Madde och Melica till ica och köpte oss en varsin glass. Jag köpte en Cornetto Jordgubb, Melica en Strawberry White och Madeleine en Daim. Vi satte oss över tunneln utanför skolan.
Madde och Melica slängde ner en varsin peng för att se om någon tog upp dem. Ingen tog Maddes, men det var en liten flicka som plockade upp Melicas.

Nu sitter jag och väntar på att Sara ska anlända till mitt hus med moppen.
vi hörs!


 

ching


Kommentarer
Postat av: madde

Nä ingen ville ha min peng ;)

2008-05-23 @ 17:38:22
URL: http://maddekdahl.blogg.se
Postat av: alicia

åh va bra att ni ska sjunga :) jag skulle seriöst aldrig våga...

2008-05-24 @ 18:26:42
URL: http://ipapipa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0