Tack farmor!

idag var det ju idrottsdag på ip med skolan. Sara och jag tänkte först skolka men sedan åkte vi till ip ändå, men med intyg att vi inte skulle vara med. Sara hade "ont i ryggen" och jag hade "ont i knäet". Dagen på ip höll bara på i tre timmar.
Efter ip åkte vi till skolan, där jag och Nike övade inför våra sånger vi ska sjunga på avslutningen. Det gick väl en sisådär. Efter lite tjat fick jag med Nike att sjunga båda låtarna.
När vi var klara hämtade mamma upp mig och Sara vid skolan. Vi åkte bilen till Arninge och handlade lite. Sedan satte vi oss på moppeden och åkte hem.
När jag kom in i mitt omstylade rum såg jag ett vitt kuvert ligga på sängen. På kuvertet stod det "Till Jennifer Från farmor". Jag öppnade genast det, och där i låg en liten låda med en fjäril och en lapp i.
På lappen stod det:

Till Jennifer!
Fjärilen är köpt på Gran Canaria av farfar Palles
faster, Eva som satt i rullstol. C:a 1955-60
Var rädd om den.
Farmor



Denna fjäril ska jag sätta på på min skolavslutningsklänning. Klänningen är köpt i London av min syster, men är egentligen en kjol (men i storlek 38) Mer om vad hon köpte till mig i London kommer sedan.

Kommentarer
Postat av: jasmine

svar:

tack så mkt (:

2008-06-10 @ 16:26:55
URL: http://jqsmine.blogg.se/
Postat av: madde!

Fin! =D

2008-06-10 @ 18:21:52
Postat av: schara

söt fjäril :)

2008-06-10 @ 23:04:28
URL: http://scharadenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0