filmdags

Tjenare! Klockan är 22.18 och det är så gott som svart ute. Vädret idag har växlat mellan regn och sol i hela Stockholmslän. Jag har varit inne på ung08 idag igen och gjort massor av saker. Med mig hem fick jag även en blå tubklänning från gina, för endast 29 kronor på rean. Nu har jag precis tagit bort sminket och ska sätta på kvällens film som är lite mer än två timmar lång. Den har genren musikal, den bästa 2006 enligt mig, nämligen RENT!


Det kan mätas i kärlek, och i musikalen Rent handlar det mesta i grund och botten om gränslös kärlek. Bara man har någon att älska så har man något att kämpa för, och var dag bör levas som om den vore den sista. Det är filosofin bohemerna i East Village, New York, i slutet av 80-talet lever efter.
HIV-viruset har fått fäste och missbrukare och homosexuella ligger illa till. Trots att de har det ganska eländigt i sin kåk som de inte betalat hyran för så känns det som om de hittat ett sätt att hålla sig varma och glada på. Nämligen att brista ut i musikalnummer titt som tätt, var de än befinner sig. De gör det så bra och självsäkert att det är en fröjd att se.
betyg :☺☺☺☺☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0