far far away

men åååååååh, mamma sa att det var träning på bb (bällstaberg) idag. Så jag åkte bakom sara på moppen dit. Där lämnade hon av mig och jag gick till planen. När jag stått där i en kvart och pratat med Oscar Widerström frågade jag vad han skulle göra där. Då svarade han att han skulle träna. Jag tänkte, gud va konstigt för det ska vi med.
Efter en timme började pojkar 93s träning, halv sju alltså. Men inga tjejer hade kommit?! Och eftersom jag inte hade några batterier på min mobil och en sjuk mamma där hemma som inte kunde åka och hämta mig, så gick jag från bb enda hem till mig. Det tog mig en timme och tjugo minuter att gå hem med mina tofflor på fötterna och fotbollsskorna i handen.
Men det kanske inte var så konstigt att mamma som inte hade suttit framför datorn, eftersom hon är sjuk, hade kollat på lappen med träningar och matcher på som vi fick på fotbollsmötet. För där stod det nämligen KONSTGRÄSTRÄNING idag och det tycker jag inte flygfältet är. Aja, klantigt av mig att inte kolla hemsidan.

På vägen hem stötte jag på detta:
En hare, som skrämde livet ur mig
En tävlingscykel, som jag tror hade kommit fel
Fem motorcyklar
En liten kille i en bil, som pekade finger åt mig
Två raggarbilar, med fullt av folk som glodde på mig
Mååååånga bussar och tåg
ching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0