Näsblod på lektionen

ja, NO-lektion med Anders är inte det lättaste. Han kan inte ens någonting om fysik men försöker gissa sig fram, vilket är inte bra! Men det är inte det värsta. Det värsta var att jag blev slagen av min egen bästakompis i nyllet och började blöda näsblod. Hon fick ett ''infall'' och slog mig, bara för att jag råkade (inte medvetet) rita lite med min bläckpenna i hennes anteckningsbok. Jag hade innan skrivit N och S på en spole hon ritat och skulle ta bort det med min lilla bläckpenna. Då skriker hon ''vad fan håller du på med?'' och ger mig fetasmällen i nyllet. Hela klassrumet blir tyst och alla kollar mot oss. Då hör jag en röst längst ner i klass rummet somsäger ''vad håller du på med, sara'' jag börjar skratta och tar bort händerna som jag hållt för ansiktet för att dölja mitt ansiktsutryck. Då säger Anders ''Gå ut ni två om ni ska flamsa'' på sin norrlänska. 
När vi kommit ut går jag in på toan och känner hur blodet rinner ut ifrån näsan, men som vanligt får jag lov att förlåta min vän som slagit mig eftersom jag inte vill mista henne :)

Kommentarer
Postat av: Alicia

:)

2007-11-27 @ 11:12:53
URL: http://ipapipa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0