the voice

i lördagskväll var jag i stan. Jag var inne på kungsträdgården, på the voicefestivalen, där jag träffade mina vänner. Kan inte påstå att det var någon rolig lördag, trots att vännerna var roliga. Blev nämligen drabbad av den där tårgasen. För er som inte vet vad som hände kan jag kort berätta.. Jag, och alla andra i kungsträdgården, står och lyssnar på när en artist sjunger på scenen då någon plötsligt släpper ut tårgas i prubliken (tror att några bråkade, men det var inte polisen som släppte ut gasen). Alla får därför panik och försöker fly så fort de bara kan. Alla flyr samtidigt. Därför blir det kaos. Folk ramlar och kan inte andas. Det sved i hela näsan och halsen. Det var sjukt! Hur kan man ens tänka sig att göra någon sådant? Stört ju! Vi sprang igenom buskarna för att komma därifrån. Gjorde illa mig :(
men aja, nu är det över. Tycker däremot synd om de ungdomarna som blev drabbade på riktigt! Man kan ju faktist bli blind av tårgas!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0