drömde en sån konstig dröm inatt

Jag drömde att jag var på bio med klassen. Vi satt i en konstig salong tillsammans med någon estetklass och en till. Jag började prata med tjejerna i de andra klasserna och fick några nya vänner.
Innan filmen skulle börja var det alldeles tyst. Jag stod på en platta mitt i salongen, alla kunde se mig. Då säger Sara plötsligt (så alla hör); "Du ser ut som en bög när du ler". Lucas, en kille i min klass, höll med.

Jag blev så sur! Men både Sara och Lucas sade "Det är väl inget" Sedan berättade dom att de tyckte att min syster också gjorde det, fast att Isabelle var mycket snyggare än mig.

När vi skulle åka hem var även en klass från Ekebyskolan där, med två tjejer som heter Lisa och Sophie. Lisa, jag och Sara hade bestämt innan bion att vi skulle hitta på något efter. Men Lisa hoppade på ett annat tåg hem, ett tåg som inte gick dit vi skulle. Eftersom det var slutstation så hann vi gå på tåget och säga det innan det åkte iväg. Lisa föreslog att vi kunde följa med henne hem, men vi gick bara där ifrån.
Det var ett sånt där gammalt tåg. Så när vi kommit ut ändrade sig Sara, Lucas och Sophie och hoppade på tåget igen, där bak. Men jag hann inte göra det för tåget började att åka iväg. Sophie tittade bakåt och hoppade av för att hon tyckte synd om mig. Då kom ett annat tåg och körde över henne. Men det struntade jag i, gick bara vidare.
Sedan kom jag på att jag glömt mina skor kvar i salongen, så jag sprang tillbaka. Då var det några andra barn som stod där, de började plötsligt att mobbade mig utan anledning. Men jag sket i dem och försatte leta efter mina skor. Jag hittade aldrig skorna.. men jag gick in till salongen, som inte var en biosalong längre utan min skolmatsal.
Henry, en kille i min klass, kom då fram till mig och berättade för mig att de hade åkt Silja line och massa annat. Han stod och berättade allt men jag kunde inte koncentrera mig. För det enda jag kunde tänka på var hur sur jag var på Sara och Lucas.

En väldigt konstig dröm må jag säga! Komplicerad och hemsk.


Kommentarer
Postat av: axel

2008-10-30 @ 18:56:47
URL: http://ta
Postat av: axel

oj nu blev det tokigt. jag skulle skriva haha men jag gör det nu istället. HAHA!

2008-10-30 @ 18:58:44
URL: http://tajmahaal.blogg.se/
Postat av: alicia

haha, det verkar som om alla drömt komplicerade drömmar inatt :O

2008-10-30 @ 21:14:56
Postat av: schara

du drömde nog det för att jag tänkte att du såg ut som en bög senast jag såg dig le.

2008-10-30 @ 22:54:17
URL: http://scharadenrara.blogg.se/
Postat av: schara

luring!

2008-10-30 @ 22:54:44
URL: http://scharadenrara.blogg.se/
Postat av: Lucas..

Nu blev ju jag stolt!! :D

drömmar e ju skumma alltså... och du ser inte bögig ut jenno.. jag lovar <3

2008-10-31 @ 00:45:39
Postat av: madde

haha, alla drömmer konstiga drömmar nu förtiden! Melica drömde en natt att jag tappade mina ögon =P

2008-10-31 @ 11:23:11
URL: http://maddekdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0