Praodag 1 - Aftonbladet

Hej alla söta där ute!
Imorse tog jag mig till globen med både bil, tåg, och tunnelbana. När jag kom dit satt jag och läste Aftonbladets alla tidningar i en timme (bland annat sofis mode). Sedan kom min handledare. Hon visade mig runt och berättade lite om var hon sysslade med. Det var riktigt stor där!
Sedan fick hon ett besked om att vi skulle åka och träffa Sonja Aldén, Shirley Clamp och Anna Nielsen. Men reportern som skulle med var nämligen sjuk, så det blev inget. Gick istället till studion och var med när de tog kort på en modell och några klädesplagg. Jag tog också några bilder, men jag får inte sätta ut någon bild i bloggen förrän på torsdag. För de är inte publicerade än.
Efter jag hade hjälp till i studion med bland annat att tejpa skor och sånt fick jag gå på lunch. Då var klockan redan halv två och jag satte mig på donken tillsammans med några byggarbetare.
När jag ätit klart fick jag sätta mig och välja ut bilder på Markoolio och Marie Richardson som skulle redigeras. Klockan fem tog jag tunnelbanan och bussen hem till Sara. Där fick jag låna hennes kamera. Sedan åkte jag och Bryan hem till mig.
Nu ska jag titta på en film och sussa!



ching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0