Åker aldrig mer off-pist

image290

Jag var ju på KB (kungsberget) med klassen igår. Vi hade verkligen jättekul. Jag åkte för det mesta med Sara men sen åkte fler personer med oss då och då.
När det är ungefär 2 timmar kvar tills vi skulle gå tillbaka till bussarna säger jag:
- Jag orkar inte åka mer, har ont i smalbenen.
Men då lyckas Lina och Isabelle, som går i min klass, att övertala mig, Axel, Filip och Sara att vi ska åka med dom på off-pist. Då tänker jag "okej, sista åket"

När vi kommit längst upp på backen åker vi in i skogen där jag på 10 meter åker in i över 5 träd. När vi äntligen har hittat en väg ut från skogen kommer vi till en öppen backe med inga folk. Det var jättesvårt att åka där eftersom det var lössnö (snön var inte så packad).. Där fanns det buskar gjorda av is, det var helsjukt. Men när vi kommit förbi isbuskarna kommer något mycket värre, SNÖKANONERNA! Men vi måste ju ta oss ner från backen igenom dem.
Vi åker därför rätt in i den vita snöstormen, men eftersom det var så kallt där upp känndes det som en isstorm. Där inne såg man ingenting, bara vitt. Filip ropade hela tiden "här är jag" men jag så honom inte. Jag försökte därför sätta på mig mina skidbrillor men så fort de var på blev de täckta av snö med. Då tappar jag balansen och sätter mig därför på sidorna och åker ner, olyckligtvis i en backe. Jag försöker såklart därför att bromsa och sätter därför ner mina vantar i marken då det inte var snö där utan vatten! lyckat.. Jag åkte alltså vattenskidor! När vi kommit ut från snöstormen hittar vi alla varandra och åker tillbaka alldeles iskalla till våra väskor och byter om. Det var ett riktigt äventyr!
image288image289
jag efter off-pist och mitt hår som blev is!

Kommentarer
Postat av: madde

Haha ;)

2008-02-16 @ 18:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0