man vet aldrig hur dagen blir

Febern gick bort och jag gick till skolan och skrev två matteprov och en svensk-novellrapport. Nu har jag lov!! Gud så skönt.
I onsdags var jag på mässa i kyrkan, och därefter på svenska kyrkans ungas årsmöte. Jag kom med i styrelsen 2010!!! Så kul. Jag vill tacka Elin som kom på idén om att vara med. Vi kommer att ha de så kul det här året!
I torsdags var jag också i kyrkan, men då var jag inte där för att gå på mässa eller årsmöte, utan för att träffa konfirmanderna. Vi hade konfirmationsträff i torsdags i två timmar. Vi började inne i kyrkan där konfirmanderna fick lära sig lite saker om kyrkan och vad den är för något, sedan gick vi till mathiasgården och fikade. Vi avslutade med en lek som heter "Birds on the hedges" (tror jag). Då ska man vara ihopparade två-och-två, där en är "birden" och den andra är "hedgen". Sedan ska man bilda två ringar, en mittenring med alla "birdar" som går runt åt ett håll och en ytterring med alla "hedgear" som kretsar åt det andra hållet. När någon (som är utvalt) skriker BIRDS ON THE HEGDES så ska alla fåglar hoppa upp på ryggen på de andra (de som är i par dårå). De som är segast eller ramlar åker ut. Jag var i par tillsammans med min konfirmandledarkompis Jocke. Jocke är två år äldre än mig och väger säkert trettio kilo mer. Efter att ha burit honom tretton gånger fick jag ont i ryggen. Har haft ont hela veckan, fast det beror nog inte bara på detta, men det måste ju påvärkat det lite. hihi
I fredags var jag helt slut efter en vecka i skolan, så det blev skönt med lov. Jag tog en tur till MörbyCentrum och träffade min syster. Köpte ett par shorts till sommaren. LÄNGTAAR! När jag kom hem mös jag med mami. Vi tittade på tv och jag somnade mycket tidigt.
Igår, lördags, så åkte jag och shoppade i Sollentunas inomhusgalleria Stinsen. Där köpte jag min nya favoritklocka! En söt liten brun, guldig klocka. På kvällen kom mammas vän hem till oss och åt middag och tittade på melodifestivalen. Vi åt pasta med scampis och bläckfiskringar. Det var sjuukt gott!
Undra vad som kommer att hända idag.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är sååå taggad på styrelsen!! :) Grymt bra :):):):)

2010-02-28 @ 13:31:07
URL: http://somannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0