filmdags

Kvällen tillbringade jag i ormsta. Vi gjorde inget speciellt, men sällskapet var mys.
Nu hade jag tänkt att bädda rent min säng och titta på en film. Hela veckan har jag kollat på samma film, men har aldrig hunnit se klart den. Så nu hade jag tänkt göra det! Filmen heter The Producers och är en musikal.
Max Bialystock är en nedgången Broadwayproducent som tillsammans med sin revisor Leo Bloom kommer på en plan som går ut på att tjäna pengar på att göra dåliga shower. För att musikalen helt säkert ska floppa så använder de ett manus skrivet av en förlupen nazist, betitlat "Det våras för Hitler". Sedan söker de rätt på den absolut värsta tänkbara regissören. Nu kan väl inget gå rätt?

betyg hittills :☺☺☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0