idagidagidag

idag har jag varit i skolan, som jag brukar vara på tisdagar.
Efter skolan tog jag och Sara bussen till Roslagsnäsby trafikplats för att sen byta till 619 som skulle ta oss till Näsbypark. Men när vi gick av bussen gick vi till fel sida av busshållplatsen så 619 tog oss inte till Näsbypark utan till Täby C.
När vi svängde in mot täby centrum kände vi att vi kommit fel. Vi gick därför fram och frågade busschauffisen. Han sa att vi tagit bussen åt fel håll och att han inte vänder så vi gick av bussen och frågade bussen framför om den gick till Näsbypark.
Då sade mannen vid dörren: - Ja, om ni får plats..
Jag och sara blev då fundersamma över hans svar men gick in på bussen. Då fattade vi. Detta var en pansionärsbuss. Det var ingen under 80 och vitt hår förutom jag, Sara och mannen vid dörren. Bussen körde väldigt långsamt och åkte till och med in till porten när de lämnade av sina pasaerare. När någon skulle av fråga mannen vi dörren: - Vilken är din?, och kollade på alla rolatorerna. Men som tur var så sade han inte det när jag och Sara gick av.
När vi äntligen var framme vid huset tröck vi koden vid porten och åkte upp till femte våningen. Där gick vi av och träffade David, Oskar och Ullis. Ullis är Saras mammas kompis, vi skulle vara barnvakt åt hennes sönder. David är 1år och 8 måndader och Oskar är bara 4 månader.  Och det var jättetrevligt att vara där. Vi åt spagetti med köttfärsås och lekte ända tills klockan blev sex och vi var tvunga att åka hem.
 image226
Söta David

Jag kom precis hem från att ha träffat min en veckas lilla kusin. Jättesöt var hon. Kan tyvärr inte skriva något namn eftersom hon inte fått något men jag kallar hennes bebisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0