skoldagen

Jag kom precis hem ifrån skolan. Vi började dagen med att öva på luciaframträdandet som vi ska ha imorgon. Det är alltid åttorna i min skola som har det. Jag ska vara tomte med Sara. Vi har köpt röda toppar/klänningar på ginatricot som vi ska ha på oss. Jag och Nike ska sjunga en duett, "jag såg mamma kyssa tomten". Nike är även skolans lucia i år. Det kommer se jättekonstigt ut när vi sjunger tillsammans, en liten kort tomte tillsammans med en lång lucia. Aja.. vidare.

Efter luciaövningen så hade vi svenska och engelska med Märta, Märta är en lugn lärare på skolan med grått, krulligt hår. Då fick vi fortsätta med vårat arbete från 7an som vi kallade för eget arbete. På mitt egna arbete så har jag skrivit dikter. Men eftersom vi ska hålla på med detta terminen ut och på både engelsk- och svensklektionerna så beslöt jag för att skriva dikter på både engelska och svenska. Jag hann bara skriva en engelsk dikt idag. Den gick så här:

Where do I go from here?
So many voices ringin' in my ear.
Which is the voice that I was ment to hear?
How will I know?
Where do I go from here?


Efter de lektionerna var det lunch. Vi åt pasta med någon köttgryta. Det var skeeetagott!
När lunchrasten var över hade vi spanska. Just nu på spanskan håller vi på att kolla på en spansk film, den är inte så bra. Men den funkar. Fast idag var den helt psyko. Det var en tant som kom tillbaka från de döda och man fattade ingenting. Var hon ett spöke?

Sista lektionen för idag var SO. Så vi satt bara tysta och skrev eftersom vi håller på med ett arbete om "att tycka själv". hihi.. ^^ Vi fick även veta vårat betyg på industriella revolutionen som vi lämnade in förra veckan. Jag blev jättenöjd!

Slutade klockan 15:00 och tog bussen hem till mig. Nu är jag hemma och ska snart vila lite och städa mitt rum.

Tjenixen


Kommentarer
Postat av: schara

känner igen dikten, är den med i någon låt? :)

2007-12-12 @ 16:38:05
URL: http://scharadenrara.blogg.se
Postat av: Jennifer

svar: nej :)

2007-12-12 @ 17:00:46
URL: http://iens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0