Gårdagen

Gårdagen började med att telefonen ringde klockan vid 08:30 på morgonen. Det var Sara som väckte mig för att jag skulle kunna hinna till bussen som gick 09:14.
Jag klädde på mig snabbt och pratade i telefon samtidigt med Sara och gick hem ifrån utan att tänka. Jag glömde halsduken, mössan och mina vantar. När jag kom till busshållplatsen så kollade jag på klockan, det var en kvart-tio minuter kvar till bussen skulle komma och jag fick stå i kylan och frysa.

Vi skulle vara klockan 09:50 vid Hjälmstaskolan för att titta på en Kabaré. Men eftersom jag och Sara var i Centrum så tidigt så köpte vi oss en varsin vanlijbulle och satte oss i biblioteket och värmde oss. När klockan började närma sig mötdags så gick vi. Vi kom ändå lite tidigt men det gör inget för där träffade vi våran vän Hanna. :)

När hela klassen kommit gick vi in i Aulan. Det var några utav niorna på Hjälmstaskolan som hade Kabarén. Det började med en dans som såg helt fjantig ut och sedan ett rockband, då tänkte jag ''vad gör vi här?''
men men.. om man måste så måste man. Men mitt tålamod tog slut när jag såg 4 tjejer i nian som stod och dansade till moulin rouge låten med bara korset och trosor. Dom dansade inte bara vanligt utan typ porrdansade! Dom tog på sina bröst och typ cpade sig. Jag blev så himla sur och tyckte dom var sååååå pinsamma så att dom förstörde hela min dag!

Men efter den otroligt dåliga Kabarén så tog vi bussen tillbaka till skolan. Vi hade bild med Åsa och sen så åt vi lunch.
Efter lunchen så hade vi micke-lektionerna. (matte och NO) Och då hände det en förfärlig grej. Skolan blev knivhotad! Inte bara det, utan av en elev på skolan! Jag har uppfattat honom som en lugn person som inte är så stökig men helt plöstligt så hotade han min rektor och mentor (samma person) med en kniv. Åsa, billäraren, säger att gjorde det för att han fått dåligt i något betyg. Men det kan väl inte bara vara det? då har han ju något fel! eller hur?

Våran lärare kom iallafall in i vårat klassrum och sa att vi inte fick släppa in honom. Polisen kom och tog med honom in i bilen och körde iväg. Men det var två polisbilar. Varför? trodde dom att om han skulle döda någon i den ena polisbilen så skulle den andra hjälpa till att ta fast honom? -Helsjukt ju!
Men men.. inga rykten ska föras vidare, inga falska fykten!
läs mer om det här och här.

Efter detta tog jag bussen hem och åkte direkt med min famlij till InfraCity, Kista och Täby C.
Köpte inget förutom donken. Men jag försökte hitta en fin klänning att ha på mig på Julafton eller Nyårsafton. Men jag får leta vidare.

Jag var inte hemma fören sent då jag satte mig och fixa med lite julisar i tre timmar. Men sen somnade jag nere i mammas säng.

Kommentarer
Postat av: schara

kabaré jen, en kavaljer är en danspartner ;)

2007-12-18 @ 12:57:57
URL: http://scharadenrara.blogg.se
Postat av: schara

oops, jennifer, inte bra att nämna namn! Ulla sa tt vi inte får göra det idag :O

2007-12-18 @ 13:13:19
URL: http://scharadenrara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0